Aantal bezoekers Let’s Gro tegenvaller

Let’s Gro heeft afgelopen donderdag, 21 en vrijdag 22 november, slechts 5.500 bezoekers getrokken. Dat zijn geen resultaten om vrolijk van te worden. Het gaat om gemiddeld 65 bezoekers per programma onderdeel, en dat ook nog eens verdeeld over twee dagen.

lets-groEr was hoog ingezet door de Gemeente Groningen en de betreffende organisaties om van dit festival een succes te maken, maar blijkbaar was dat niet genoeg. De gemiddelde Stadjer zit niet te wachten op dit soort festivals. Praten over de toekomst, op deze manier, is geen succes.

De bedoeling van het festival was om Stadjers zo ver te krijgen om met ideeën te komen hoe de toekomst van Groningen er kan uitzien. Thema’s varieerden van voedsel tot energie, van stadsdistributie tot de culturele ontwikkeling van de stad, van duurzame mode tot interculturele communicatie.

Ook al was Let’s Gro trending in de social media, maar het mocht niet baten, slecht 5500 mensen verdeeld over twee dagen is niet een succes te noemen. Onbegrijpelijk dat het persbericht van de Gemeente Groningen doet geloven dat het een succes was. Ook het festival zelf spreekt van een groot succes wat naar meer smaakt.

Geboren schrijfofiel, politiek dier en hobby fotograaf. Auteur van het boek ‘Bevingen’ (2015).
Heeft onder andere geschreven voor Horeca Magazine Noord, Post Online, Regiokrant Groningen en was hoofdredacteur bij de Groninger Krant van 2013 tot 2017.
Is Lid van de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Solve : *
8 × 25 =